Műszakilag és esztétikailag is megújult egy külföldről behozott Nohab mozdony a közelmúltban. A felújítási munkák egy része Tapolcán készült el, a végeredményre, a Tapolcáról aznap Celldömölkre visszatérő zöld Nohabra sok mozdonyrajongó volt kíváncsi vasárnap.

 

 

A mintegy 150 milliós magánerős beruházás költsége megtérül, hiszen sokak kedvenc mozdonya Magyarországon hamarosan munkába áll- tudtuk meg Szántó Andrástól, a mozdony felújítását megrendelő Komplex Rail Vasúti Szolgáltató Kft. ügyvezetőjétől.

 

Fotónkon a mozdony elejénél jobbról:  Szántó András a zöld  Nohab felújítását megrendelő Komplex Rail ügyvezető igazgatója

 

Az eredetileg is zöld Nohab mozdony Norvégiában kezdte pályafutását, az ottani állami vasúttársaságnál szolgált a nyolcvanas években. Később egy svéd magánvasút-társaság vásárolta meg, Svédországban nagyjából egy évtizeden  át teherszállító munkát végzett, majd kisebb-nagyobb hibák miatt kivonták a forgalomból és kerekek, illetve forgóvázak nélkül egy faállványon várta a véget. – Amikor egy barátom meglátta ezt a kiszolgált mozdonyt, megállapította, hogy jó állapotban van, és maga a konstrukció is jó, érdemes felújítani.  Üzleti alapon szereztünk két forgóvázat a Nohab GM Alapítványtól, ami alkalmas volt arra, hogy behozzuk a Nohabot Magyarországra- árulta el a cégvezető.  –  Eközben két régi forgóvázat felújítottunk, hogy mire a mozdony ideér, fel tudjuk szerelni rá. A felújítás egyébként Celldömölkön kezdődött a Swietelsky Vasúttechnika Kft műhelyében. Itt Tapolcán a főáramkör és vezérlési áramkör átkábelezése volt a legfőbb feladat. A mozdony most visszakerül Celldömölkre, ahol alákerülnek a vontató motorok, csak ezután gördülhet ki egy futópróbára. Nohabunk egyébként eredetileg zöld színben jött ki a gyárból, később pirosra festették, majd újra zöldre Svédországban. Mivel a Komplex Rail Kft. flottaszíne is zöld, így továbbra is a zöld szín mellett döntöttünk- árulta el Szántó András. /Töreky László/

 

Feltámadt egy Nohab, de vajon miért lett zöld?

| hírek |