Az ősz végén két helyszínen kezdődnek el a fizikai akadályt képező karos sorompók telepítési munkálatai és várhatóan az év végére befejeződnek- tájékoztatta lapunkat Dobó Zoltán.

 

 

A város polgármestere, a térség országgyűlési képviselője, a MÁV pályavasúti területi igazgatója és a megyei rendőrfőkapitány által is megerősített információkra hivatkozva osztotta meg a hírt. A Kisapáti és Tapolca közötti vasúti átjáró fizikai akadályt képező sorompósításának kérdése és szükségessége 2022 januárjában sümegi és csabrendeki fiatalok tragikus halálával végződő vonatbaleset után vetődött fel különös súllyal. ( Az év első napjának reggelén egy Nemesgulácson tartott szilveszteri buliból Skoda személygépkocsival tartott Tapolca irányába hazafelé öt, 17-20 év körüli fiatal. Ismeretlen okokból a gépjárművezető valamiért figyelmen kívül hagyta a jelzőlámpa piros jelzését és a sínekre hajtott.) A tragédiát követő napokban azzal a kéréssel fordult Dobó Zoltán az államvasutak illetékeseihez, hogy telepítsenek karos sorompót a helyszínre annak érdekében, hogy a jövőben csökkenjen az esélye a hasonlóan súlyos következményekkel járó vonatbalesetek bekövetkeztének. (Közben egyéb, a város anyagi forrásai által is támogatott balesetveszélyt csökkentő technikai megoldások is felmerültek.) A sorompó ügyét később dr. Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter, a térség országgyűlési képviselője is felkarolta. Az elmúlt közel két évben szerencsére nem történt baleset a Kisapáti-Tapolca átkötőút vasúti átjárójában, pedig ( olvasóinktól tudjuk ) a fénysorompó több esetben is meghibásodott a szóban forgó helyen.

 

 

 

A tapolcai déli-laktanyánál lévő vasúti fénysorompóhoz azonban már két esetben is ki kellett vonulniuk a rendőröknek, a mentőknek és a katasztrófavédelem munkatársainak az elmúlt másfél évben. A szintén kizárólag fénysorompóval és figyelmeztető táblákkal védett tapolcai átjárónál ugyanis két baleset is történt, először egy teherautó, majd néhány hónappal később egy személyautó hajtott a sínekre, a pirosan villogó lámpa ellenére. Haláleset szerencsére nem történt egyik balesetnél sem, az érintettek súlyos sérülésekkel, illetve jelentős anyagi károk elszenvedésével, de túlélték az ütközéseket. A MÁV számára jelentős költséggel járó karos sorompók üzembe állítása minden bizonnyal csökkenti majd a figyelmetlenségből bekövetkező baleseteket és ezzel emberi életeket menthet mindkét veszélyes helyen. /Töreky L./

 

Ígérik, még ez évben karos sorompót kapnak a déli laktanya és a kisapáti út vasúti átjárói

| gazdaság, hírek, közélet, önkormányzat |