„Soron kívül” intézkedett a MÁV- csapókaros sorompót adtak át Kisapáti és Tapolca között
A Kisapátit Tapolcával összekötő út vasúti átjárójánál elkészült csapókaros sorompónál tartott sajtótájékoztatót dr. Navracsics Tibor és Virág István, a MÁV vezérigazgató-helyettese
A Kisapátit Tapolcával összekötő út vasúti átjárójánál az elmúlt napokban elkészült új csapókaros sorompónál tartott sajtótájékoztatót dr. Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter, a térség országgyűlési képviselője és Virág István, a MÁV pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese, megbízott beruházási vezérigazgató. A szóban forgó helyen 2022. január elsején történt tragikus baleset négy fiatal életet követelt. Tapolca város polgármestere a baleset másnapján, majd az elhunyt fiatalok szülei és a térség országgyűlési képviselője is a MÁV illetékesei felé fordult, hogy létesítsenek karos sorompót a helyszínre. A 60 millió forintba kerülő, biztonsági szintet emelő vasúti beruházás az elmúlt napokban megvalósult.
Dr. Navracsics Tibor a sajtó képviselőit tájékoztatva a helyszínen, rámutatott, hogy a 2022. január elsejei fiatal életeket követelő szörnyű baleset, illetve általában országosan a vasúti átjárókban történt balesetek hívták fel a figyelmet arra, hogy tenni kell valamit. A miniszter úgy fogalmazott, megengedhetetlenül sok baleset történik a vasúti átkelőknél, leginkább figyelmetlenségből adódóan. – Megkerestük az ügyben a MÁV-ot, a vasút rögtön partner volt. Ezúton is köszönöm vezérigazgató úrnak és munkatársainak a segítséget, hogy az első pillanattól kezdve megértették a probléma jelentőségét és soron kívül lehetővé tették, hogy itt egy sorompó létesülhessen. A négy életet már nem tudjuk visszahozni, de abban bízom, hogy más életeket meg tudunk menteni – fogalmazott a térség országgyűlési képviselője. Virág István (fotónkon) helyettes vezérigazgató arra mutatott rá, hogy a tavalyi év tragikus mélypont volt a vasúti átjáróknál történt tragédiák tekintetében, „borzasztó esetszámok keletkeztek”. – A MÁV-VOLÁN csoport számára kiemelt cél, hogy a biztonságnak ne legyen alternatívája. A vasút ma a legbiztonságosabb tömegközlekedési eszköz, amit az is igazol, hogy a MÁV-nak felróhatóan 15 éve nem következett be baleset. Útátjáróink biztonsága megfelel a hatósági előírásoknak, a balesetek minden esetben a KRESZ szabályainak be nem tartásából, vagy figyelmetlenségből adódtak – hangsúlyozta. Elhangzott, 2022-ben 90 baleset történt a hálózaton, ebből 16 volt halálos kimenetelű, összesen 34 ember, köztük gyerekek veszítették életüket. – A Kisapáti – Tapolca között történt baleset az egész országot megrázta. Fontos azonban elmondani, a fénysorompó szabályszerűen üzemelt. Gondos mérlegelés után, a MÁV soron kívül intézkedett és forrást különített el, hogy ennek az átjárónak a biztonsági szintje tovább emelkedjen csapókarokkal és ledes optikákkal – hangsúlyozta Virág István. /Töreky L./