Enyingi Tamás gyorsasági motorversenyző eredményeiről eddig nem sokat hallottunk, azonban megkeresésünkre mesélt a motorsport és a biztonságos közúti közlekedés iránt érzett elhivatottságáról és azt is megtudtuk, hogy a tavalyi évben bronzérmet szerzett egy rangos versenyen.

 

-A motorozás szenvedélye egész korán kialakult, de a legális motorozás sajnos csak a B kategóriás jogosítvány megszerzése után kezdődhetett. A Simson – os  idők elég intenzívek voltak és mély nyomot hagytak sokunkban, akkoriban mentünk éjjel – nappal, hóban – sárban egyaránt. – emlékszik vissza a motorversenyző.

 

Enyingi Tamás célja a versenyzés mellett, hogy minél több embert a versenypályákra hívjon fotó: helyszíni

 

-Amikor már a dolgozók életét éltem, jöttek a nagymotorok egymás után, végig jártam a ranglétrát és rengeteg túra kilométert tettünk bele a vasakba itthoni és külföldi túrák során. 2014 – ben sikerült először kijutnom egy versenypályára és bár akkoriban még zöldfülűként nem sok babér termett, de egyből tudtam, hogy ez az ami kell nekem, ezt keresem a motorozásban. Szépen lassan jöttek a pályanapok egymás után és az utcai motorozás annyira a háttérbe szorult, hogy az utcai motoroktól elköszöntem és azt a kevés időt, amit motoron tölthettem, a helyi versenypályákon igyekeztem eltölteni.

 

Bár költségigényes sportról van szó, folyamatosan fejleszti motorjait, hogy minél jobb eredményt érjen el fotó: helyszíni

 

Különösebb célkitűzés nélkül motoroztam, akkor még az első komolyabb lendületet adó lépcsőfok is lassan érkezett, amikor megnyertem egy tehetségkutató futamot az akkori 600 ccm – es motorommal. Talán innentől kezdett komolyabban érdekelni a köridő, illetve hogy folyamatos legyen a fejlődés. Ezután átültem egy 1000 ccm – es Suzukira ami a tavalyi évig hű társam volt, sok tapasztalatot és remek versenyeket éltem meg vele. Jelenleg egy Yamaha R1 nyergében versenyzek a Magyarország nyílt nemzeti gyorsasági motoros bajnokságban, Open 1000 kategóriában a Tomracing színeiben. A 2021- es szezonban sikerült az összetett 3. helyet megszereznem a Gyorsasági Országos Kupa Open 1000 tömegsport kategóriában, amire büszke vagyok, tekintettel a sok remek versenyzőtársamra, barátomra, akikkel együtt versenyezhettem.

 

A tavalyi szezont összetettben a 3. helyen zárta fotó: helyszíni

 

A 2021- es szezon nehéz volt mindenkinek, ennek ellenére sikerült egy teljes értékű 5 fordulós szezont futni. Egy fordulón sajnos nem sikerült részt vennem és volt esős futamunk is elég mostoha körülmények között. A hazai pályának számító Pannonia Ringen, a Hungaroringen és a Slovakiaringen versenyeztünk az OB keretein belül. Számomra a szezon kulcs momentuma az volt, hogy egy 15 éves motorról sikerült egy 6 éves Technikára átülni, ami a szezon hátralévő részére jelentős javulást hozott. Kiélezett küzdelmek és remek versenyek jellemezték a 2021 – es évünket, köszönet érte a szervezőknek is, különösen Németh Andris barátunknak. Az előttünk álló szezonban szeretnék hasonló jó eredményekkel zárni, bár ehhez a technikai sport mivolta miatt a csillagok kedvező együtt állására is szükség lesz. Sajnos a szponzorok nélküli versenyzés egyre nehezedő nyomást gyakorol a családi kasszára, így a lehetőségeink is korlátozottak , ezzel kapcsolatban bármilyen megkeresést szívesen fogadunk. Ez azonban cseppet sem befolyásolja a versenykedvet és az elszántságot amit a versenyző társaim szemében is viszont látok.

 

A gyorsasági versenyek mellett más kategóriákban is kipróbálja magát fotó: helyszíni

 

A gyorsasági kategória mellett idén is tervezek belekóstolni a Pitbike és a Supermoto kategóriák versenyeibe is, amennyire az energiák ezt lehetővé teszik. A versenyzés mellett nem titkolt célom, a pályamotorozás népszerűsítése és hogy minél több utcai motorost csábítsak el a versenypályákra, pályamotoros tréningekre, amiken rengeteget tanulhatnak és ültethetnek át az utcai motorozásukba.

 

Tamás szerint a verseny-, tréning pályákon szerzett rutin biztonságosabbá teheti a közúti közlekedést fotó: helyszíni

 

A megszerzett tudással és tapasztalattal sokkal biztonságosabbá válhat a közúti közlekedésük, illetve egy váratlan szituációt is nagyobb eséllyel tudnak helyesen megoldani. A motorversenyzés sajnos kevesebb publicitást kap Magyarországon a labdajátékok árnyékában, sokan dolgozunk rajt, hogy ez változzon és a nézőként ingyenesen látogatható versenyeinken egyre több szurkoló legyen. – összegzett Enyingi Tamás. /hg/

 

Enyingi Tamás, a motorozás szerelmese

| hírek, sport |