Visszatért a tapolcai állomásra a „négyeske” géptérajtaja is
Negyed évszázada, 1999. június 4-én történt, hogy Tapolca büszke nagyvasa, az M61 004 pályaszámú, Tapolca névre keresztelt Nohab mozdony súlyos balesetet szenvedett és örökre eltűnt a hazai sínekről. Néhány évvel ezelőtt a közkedvelt svéd dízeljármű
Negyed évszázada, 1999. június 4-én történt, hogy Tapolca büszke nagyvasa, az M61 004 pályaszámú, Tapolca névre keresztelt Nohab mozdony súlyos balesetet szenvedett és örökre eltűnt a hazai sínekről. Néhány évvel ezelőtt a közkedvelt svéd dízeljármű torzója, az elmúlt napokban pedig -az Örvényesen élő Németh Zoltán jóvoltából- a mozdony géptérajtaja tért vissza a tapolcai vasútállomásra. Az eredeti állapotában fellelt, ma már vasúti ereklyének számító alkatrészt október 16-án ünnepélyesen leleplezték, hogy kiállítási tárgyként folytathassa nem mindennapi pályafutását.
Úgy látszik a helyi vasutasok, vasút- és Nohab barátok minden olyan alkatrészt igyekeznek nagy becsben tartani, ami a szép emlékű négyes Nohabhoz tartozik. Annak méretes géptérajtaját ugyanis a napokban hazaszállították és ünnepélyesen leleplezték a tapolcai vasútállomás várótermében. Az eseményre az ügyet fontosnak tartó és a mozdony karosszéria alkatrész hazajutását segítő vasúti dolgozók meghívták a város polgármesterét, Dobó Zoltánt is. A megjelenteket Gelencsér László állomásfőnök köszöntötte, majd átadta a szót kollégájának, a vasúti ereklyék gyűjtésében elévülhetetlen érdemeket szerzett Kocsor Szabolcsnak. Ő egy érdekes gondolattársítással a MÁV Seuso-kincseként jellemezte a négyes Nohab eredeti vasajtaját , amelyet – mint fogalmazott- 25 évig nem látott senki. – Érezzük magunkat megtisztelve, hiszen mi, akik most itt állunk, az elsők vagyunk akik láthatják- mondta. Németh Zoltán szerint, csodával határos, hogy a balesetet szenvedett mozdony géptérajtaja teljesen épen fennmaradt az utókornak, majd beszámolt annak felleléséről, hazakerülésének hátteréről. /tl/