A tavalyi Tisza-tó után az idei Vízivándor táborunk helyszíne a Szigetköz volt. Vonattal utaztunk Mosonmagyaróvárra, onnan pedig biciklivel tekertünk tovább az első szálláshelyünkre, Dunaszigetre. Kis pihenő után máris kipróbáltuk az evezést és a kenuk irányítását – osztotta meg olvasóinkkal nem mindennapi szünidei élményeit Sztrik Flóra 6.a osztályos tanuló, a Batsányi tagintézmény diákja.

– Délután még sokat strandoltunk, a legjobban a majomhintán szórakoztunk. Másnap egy hosszabb evezőtúrára vállalkoztunk, ami izgalmas, egyben fárasztó is volt, de nagyon élveztük. Közben többször megálltunk fürdeni, hogy lehűtsük magunkat a nagy hőségben.Túravezetőnk, Péter bácsi sok érdekességet mesélt nekünk a hallépcsőkről. Szerdán jött egy újabb hosszú lapátolás és egy újabb szálláshely, Kisbodak. Itt is katonai sátrakban aludtunk. Megérkezésünk után számháborúztunk, majd lehetett pingpongozni, focizni, röplabdázni. Izgalmas volt az éjszakai vihart a sátrakban átélni. Másnap újra evezés, majd mi magunk készítettük el a vacsoránkat. Sajnos mire sikerült volna tüzet gyújtanunk, eleredt az eső. Ezért a tűzhelyen főztük meg a paprikás krumplit. Palacsintát is sütöttünk mellé. A finom vacsora erőt adott a másnapi újabb vízitúrához. Az evezés már egyre jobban ment mindenkinek. Voltak olyan szakaszok, ahol át kellett emelni a csónakokat, úgyhogy jól elfáradtunk, mire megérkeztünk Ásványráróra. Izgalmas volt a zúgókon is lecsusszanni. Ez volt a legszebb hely, ahol jártunk. A hatodik napon eveztünk egy rövidet, délután strandoltunk és játszottunk. Utolsó nap pakolás után indultunk Győrbe, ahol a vonatindulás előtt még volt időnk sétálni a belvárosban. Nagyon jól éreztük magunkat egész héten. Mindenki rengeteg élménnyel gazdagodva tért haza – írja Flóra.