Véget értek a VR@Geoparks címet viselő Erasmus+ pályázat programjai, melyben a Széchenyi István Baptista Technikum, Szakképző Iskola és Gimnázium pedagógusai aktív szerepet vállaltak. A pályázat ünnepélyes záró rendezvényének a Hotel Gabriella adott otthon a közelmúltban. Az eseményen többek között átadták az érintetteknek az elvégzett munkát bizonyító tanúsítványokat is. Mint megtudtuk, a pályázati program legfőbb célkitűzése az volt, hogy a kiemelt értéket képviselő hazai és külföldi földrajzi helyeket mélyebben megismertesse,  támogassa megbecsülésüket, védelmüket, illetve az oda irányuló turizmust is erősítse.

 

 

A 2022.október 23-27. között zajló magyarországi találkozó vendégei között voltak a szicíliai Madonie Geopark vezetői, az UNIRC olasz egyetem tanszékvezetője és munkatársa, a lengyel Holy Cross Geopark vezetője, egy horvát és török iskola igazgatója és az InteractIdeas portugál cég egyik munkatársa is, akik azt a telefonos applikációt készítik, melyben az érintett országok geopark helyszínei járhatók be virtuálisan.(A partnerek által Magyarországon készített fotók azonnal megjelentek a résztvevő intézmények webes felületein, hat országban népszerűsítve nemcsak a Bakony-Balaton geoparkot, hanem a Balaton-felvidéket és Tapolcát is.

 

 

Egyébként a hazai programok során a vendégek megismerhették Alsóörstől Keszthelyig a Bakony-Balaton Geopark természeti és épített környezetét, miközben találkozhattak, beszélgethettek településvezetőkkel, turisztikai és ökológiai szakemberekkel. A VR@Geoparks Erasmus+ pályázat tapolcai partnertalálkozójának záró estéjén részt vett Dobó Zoltán is. Ángyán Luca tanuló előadása után, egy jó hangulatú beszélgetésen ismerhette meg a polgármester a projekt célkitűzéseit és az abban közreműködő résztvevőket.

 

 

Vellai László igazgatóhelyettes az előzményekre rávilágítva elmondta, a VR @ Geoparks projekt keretén belül két éves stratégiai partnerkapcsolat jött létre az iskolai oktatás területén hat ország, Olaszország, Horvátország, Lengyelország, Portugália, Törökország és Magyarország együttműködésével. – A nemzetközi projekt a magas színvonalú iskolai oktatás előmozdítására összpontosított. A fő célok között szerepelt a tanárok számára a szükséges tudás biztosítása, konkrétabban az illető országok geoparkjainak megismerése, valamint különböző modern módszertanok és eszközök bevezetésének elősegítése. A képzést teljesítők egyúttal elmélyülhettek az e-learning (online tanulás, távtanulás) módszertanában is. A projekt egyik terméke a VR @ Geoparks alkalmazás lett. A telefonra letölthető, VR szemüveggel élvezhető applikáció a tanárokat segíti abban, hogy a geoparkokat szemléletesen bemutassák a tanulóiknak az osztálytermekben. A kiemelt értékű helyek mélyebb ismerete azok megbecsülését, védelmét, de a turizmust is támogathatja hosszú távon. A projektben dolgozó geopark munkatársak és tanárok innovatív tevékenysége a jövőben más geoparkokat / iskolákat ösztönözhet arra, hogy létrehozzák saját virtuális sétájukat vagy geo-alkalmazásaikat./Töreky L./ Fotók: facebook Vellai L.

 

 

A hazai és külföldi geoparkok megismertetése, megbecsülésük erősítése volt a cél

| gazdaság, hírek, közélet, kultúra, oktatás |