Terményáldás, októberi közös áhítat és futóverseny is szerepelt az elmúlt napok, hetek iskolai foglalkozásai, történései között, de megalakultak a tehetséggondozó és művészeti műhelyek is a Nagyboldogasszony Római Katolikus Általános Iskolában- tájékoztatott az iskolavezetés.

 

 

Papp Aliz tanuló rajza

 

A “teremtés hete” alkalmából a Veszprémi Főegyházmegye által meghirdetett „Mit suttog az erdő?”című rajzpályázat díjazottjai az iskola októberi közös áhítatán vehették át elismerő okleveleiket. A megyei verseny díjazottjai az 1-2 évfolyamos tanulók kategóriájában Ryszka Emma (1.), Juhász Tamara (2.) és Bognár Olívia (3.)voltak. A 3-4. évfolyamosok között Kundermann Ákos lett az első, őt Balogh Flóra és Zengői Róbert követte a képzeletbeli dobogón. Az 5. évfolyamosoknál Papp Aliz végzett az élen ,  Károlyi Noémi a 2. ,Nagy Vivien a 3.lett.

 

 

Elismerésben részesültek azok a diákok is, akik a Tapolcán megrendezett FÖLDönfutók regionális futóversenyen kiemelkedő helyezést értek el. Lajos Anna 1. lett, Zengői Laura 2. lett a korcsoportjában. A 4.korcsoport fiúknál Nemes Lénárd állhatott a dobogó legfelső fokára.

 

 

Hagyományteremtő jelleggel október 5-én az iskola tanulói terményáldással egybekötött diákmisén vettek részt. A szentmisén az osztályok által kosarakba gyűjtött terményeket Csonka Nándor atya az iskola lelki igazgatója áldotta meg, majd a közösség együtt adott hálát teremtett világunk értékeiért. Az intézmény új iránya a magasabb szintű gimnáziumi felkészülés megalapozása is. A természettudományos oldal megerősítését és az első tanultidegen nyelv alaposabb elsajátítását segítik elő az idei tanévben indult szakkörök.

 

 

Alsó tagozaton a természetismereti előkészítő foglalkozás, illetve felső tagozaton bevezetett új szakkörünk az “IRÁNYTŰ”, mely angol nyelvű természetjáró tehetséggondozó szakkör. A szakköri foglalkozásokon a gyermekek angol nyelven ismerhetik meg környezetünk nevezetességeit és értékeit, és különböző élethelyzetekben alkalmazhatják angoltudásukat. A művészeti csoportok létrehozása és működése egy plusz lehetőséget jelent a gyermek részére, hogy a művészi önkifejezésés kulturális életben való részvétel révén gazdagítsák önismeretüket, emberi viszonyaikat, eligazodjanak a világban. A művészi képességek fejlesztése három irányban valósul meg: zene, tánc és képzőművészet, ezért megalakult a  „Zene- bona művészeti műhely”, A „KézművesMűvészeti Műhely”, A „KézművesMűvészeti Műhely”, a „Kerekerdő Népi játékok és néptánctehetséggondozó műhely”, de hetente művészi torna foglalkozásokat is tartanak.

 

 

A felső tagozaton a „Mazsorett művészeti műhely” foglalkozásai keretében tovább működik versenyzői szinten iskolánk mazsorett csoportja,a „Tapolcai Mazsorett és Zászlóforgató Csoport”- szerepelt az intézmény tájékoztatásában. /isk. inform. alapján:/tl/

 

A “teremtés hete” – “műhelyeket” is életre hívtak a művészi készségek fejlesztésére

| hírek, oktatás |