A világ tetején motorozott Lakatos Róbert
Élete megmérettetésére, határainak feszegetésére indult Lakatos Róbert és csapata, mikor szeptember elején célba vette a Himaláját, két keréken, motorral
Élete megmérettetésére, határainak feszegetésére indult Lakatos Róbert és csapata, mikor szeptember elején célba vette a Himaláját, két keréken, motorral.
Rengeteg előre kiszámíthatatlan tényezővel és bizonytalansággal indult útnak a motoros élete útjának. Ami biztos volt, hogy Tapolcáról elindul és a visszaútra váltott repülőjeggyel felszáll az Abu Dhabi – Budapest járatra. Hogy a két időpont között mi fog történni a távoli országban, azt az életre és a sorsra bízta. A túra azzal kezdődött, hogy Delhiben, egy alig megtalálható üzletben béreltek egy számukra vadidegen motorbiciklit. Olvastak róla előtte, látták az interneten, de a Royal Enfield Himalayan két kerekűvel előtte nem találkoztak. Meg is gyűlt a bajuk vele. Számos problémát, meghibásodást kellett megoldaniuk pusztán a saját kreativitásukra hagyatkozva. A Zoji La Pass úton, például leégett az egyik motor generátora. A 3528 méter magasan futó, veszélyes hegyi út létfontosságú kapcsolatot jelent Ladakh és Kasmír tartomány között, a világ egyik legveszélyesebb útjának tartják. A burkolat nélküli út még szép időben is életveszélyes, az autósokat semmilyen korlát nem védi attól, hogy a mélybe zuhanjanak. Az előrejutást a telekommunikációs problémák is nehezítették, hiszen a repülőtéren vásárolt telefon és SIM kártya az északi tartományokban, az ígéretek ellenére sem működött, ezért boltokban, üzletekben vadásztak wifire. Szállást mindig ott kerestek, ameddig aznap jutottak.
Tehát nem volt előre lefoglalt hely, sem igényeiknek megfelelő szállás, ahol a nap véget ért, ott keresték a minimálisan megfelelő helyet, ahol álomra hajthatják fejüket. Volt, hogy egy kifőzde padlózatán, volt, hogy a Himalája egyik alaptáborában, sátorban, mínusz 1 fokban aludtak hálózsákban. Az indiai közlekedés egy európai számára kaotikus és átláthatatlan. Robiék is „csapdájába estek”, hiszen a jobboldali közlekedésben és a hatalmas forgalomban hamar elveszítették egymást és a telefon hiánya miatt csupán a helyiek segítségére számíthattak. Ők viszont rendkívül segítőkészek voltak. Önzetlenül és jó szándékkal igazították útba őket. A kint töltött két hétre képtelenség elegendő étellel készülni, azonban az utak mellette és a bejárt területen található étkezési lehetőségek nem összeegyeztethetők egy európai ember étrendjével.
Ezért, volt, hogy két háztartási kekszet és egy körtét ettek reggelire és vacsorára is, napközben semmit. Közel 3000 km-t tettek meg, ami több államon, tartományon vezette. Különböző engedélyek, igazolások beszerzése és katonai ellenőrzések kísérték nem mindennapi útjukat. Lakatos Róbert és csapata élményekkel gazdagon és elégedetten tekint vissza a túrára. Jövőbeni terveiről nem árult el sokat, azonban biztosak lehetünk benne, hogy tovább feszegeti képességei és kimeríthetetlen kíváncsiságának határait. /hg/