Egy nap alatt, két aranyat szerzett Lovász Róbert
Eseményekkel teli, mozgalmas időszakot tudhat maga mögött Lovász Róbert autóversenyző
Eseményekkel teli, mozgalmas időszakot tudhat maga mögött Lovász Róbert autóversenyző. Az elmúlt hetekben több szlalomversenyen is sikeresen szerepelt, azonban a technikai szabályzat folyamatos változtatása megnehezíti felkészülését a megmérettetésekre.
Az elmúlt évek nehézségeiről és viszontagságairól így nyilatkozott a pilóta: – Most úgy érzem, hogy elérkeztünk egy szép és tanulságos korszak végéhez. 2014- től datálom ezt a korszakot, ekkor már tapasztalt amatőr versenyzők voltunk, és úgy éreztük helyünk van az Országos Szlalom Bajnokságban. Az első versenyt nagy izgalommal vártuk, helyt tudunk e állni egy új közegben? Élveztük a versenyzést, az eredmények is jöttek és rengeteg barátot szereztünk, azonban be kellett látnunk, hogy az abszolút eredmények javításához jobb autóra lesz szükség. Ezért 2018 végén vásároltam egy Suzuki Protot.
Itt kezdődött a vesszőfutás. Megjelent a 2019. évi technikai szabályzat. Ebben a szabályalkotók, véleményem szerint a sebességhez képest, túlzó biztonsági előírásokat tettek kötelezővé. Ekkor gondolkodtam el először, folytassam- e az autó fejlesztését? Úgy döntöttem, folytatom, a fejlesztések hosszú éveken keresztül biztosítják majd a versenyzési lehetőséget. Bukócső, ülés, öv, ablak csere következett. Az első gépátvételen dicsérték az átalakításokat, igaz, hogy lassan ott jártam, hogy a ráfordított összegből egy gyári autót is vehettem volna. Próbáltam helyt állni és az év végén kategória 3. és abszolút 5 lettem. Nem baj majd jövőre nekifutunk nagyobb erőbedobással, gondoltam. Elérkezett 2020. és az új szabályzat szerint az egy éve gyártott bukócső már nem megfelelő. Úgy döntöttem, még egyszer ezt az autót nem darabolom szét, így hat év után kihagytam a sorozatot. 2021- ben új technikai szabályzat született. Ebben
újra jó az a cső, ami előző évben nem volt jó.
Bevezették a performance számítást, amitől jobban meghatározható kategóriákat reméltek, de ez sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Elérkeztünk a 2022. év szezonnyitójához. A performance számítás közben változott azért, hogy pontosabbak legyenek a kategóriaszámítások. Azonban ez ismét azt eredményezte, hogy épített autómmal a gyári versenyautók kategóriájába kerültem. Persze gondolhatnám azt is, hogy ilyen ügyesek vagyunk és az én autóm is már olyan szintű, mint egy gyári autó, de az én autóm 50%-al nehezebb és a profi versenyfutómű helyett egy közel szériafutómű van benne. Belefáradtam ezekbe a küzdelmekbe, ami nem a versenyzés része, hanem, arról szól, hogy hajnalba kelünk utazunk 200-250 km-t a versenyre, majd 2-3 órás gépátvétel után várjuk az ítéletet, hogy az évek óta változatlanul használt autónk éppen jó vagy nem jó, vagy épp melyik kategóriában indítható. – mondja Lovász Róbert.
A folyamatos változtatások és versenyszabály módosítások ellenére legutóbbi két versenyén sikerült két kategória győzelmet szerezni. A Kakucs kupán abszolút 6., kategória 1. lett és ugyanezen a napon, az Euroring bajnokság 2. fordulójában mind abszolútban, mind kategóriában az élen végzett. /hg/