A száguldás szerelmese
Szenvedélye a fővároshoz köti, villámgyors versenyautókkal száguldozik, azonban rengeteg időt tölt tapolcai nagymamájánál
Szenvedélye a fővároshoz köti, villámgyors versenyautókkal száguldozik, azonban rengeteg időt tölt tapolcai nagymamájánál, és ha majd életritmusán lassítani szeretne, Tapolcára költözik.
Baukó Levente kisgyermek kora óta az autók szerelmese, ahogy ő mondja, szinte beleszületett az autóba. Gyermekkorában, édesapja budapesti műhelyében töltötte a legtöbb időt, ahol megérezte az olaj és benzin illatát. A most 27 éves autóversenyző, 16 évvel ezelőtt szállt be először egy amatőr gokart autóba, melyben már akkor szépen teljesített.
Érezte, hogy neki az autóversenyzés felé kell tendálnia, ezért megkeresett egy csapatot, ahol hosszas egyeztetéseket követően beülhetett egy Mazda RX8 – as túraautóba, melyet tesztelt, versenyeztetett. Ez idő tájt figyeltek fel Leventére és szerződtették jelenlegi csapatához, mely utánpótlásneveléssel, kutatásfejlesztéssel és versenyeztetéssel foglalkozik. Vallja, hogy nyugodtság, magabiztosság és határozottság kell ahhoz, hogy valakiből jó pilóta legyen. Az autóversenyzés egy költséges sportág, rengeteg anyagi ráfordítással jár az autó fejlesztése, tesztelése és a felkészülés, ezért Levente szerint, aki ezzel tervez, tisztán kell látnia, hogy mely bajnokságban induljon, hogy abban a legjobban tudjon teljesíteni. Baukó 2020-ban a Magyar Bajnokságban, a Közép Európa Kupában és az Osztrák Bajnokságban versenyzett, Formula Renault 2000 – es kategóriában. Minden versenyt komoly technikai felkészülés előz meg.
Ilyenkor fontos szerepe van minden egyes milliméternek, mely befolyásolja az autó teljesítőképességét vagy épp a versenyző komfortérzetét. A nyílt bajnokságokban, melyekben szerepel, kritérium, hogy az autó csak 2000 cm3- es lehet, azonban a lóerők száma nincs korlátozva, így előfordulhat, hogy egy 170 LE autó versenyez egy 270 LE autóval. Azonban nem minden a teljesítmény, sok múlik a leszorítóerőn és más beállításon, Levente szerint: „Igencsak otthon kell lenni a fizikában.” Szereti, hogy csak pár milliméter választja el az aszfalttól, élvezi, hogy nyitott az autó és látja a forgó kerekeket. Viszont úgy gondolja, hogy a magasabb kategóriákban bevezetett biztonsági előírások korlátozzák, vagy épp elveszik a versenyzés szépségét, ugyanakkor elismeri, hogy ezek sokszor életeket menthetnek.
Családja minden célja megvalósításában maximálisan támogatja, azonban a folyamatos versenyzés és életvitele megnehezíti egy komoly párkapcsolat kialakítását. Hosszú és rövid célú tervei is vannak, melyeket igyekszik reálisan kezelni és lehetőségeihez mérten megvalósítani. A közeljövőben szeretne egy erősebb formaautóban versenyezni és bajnoki címeket gyűjteni, akár külföldön is, viszont hosszútávon gyerekkori álmát igyekszik megvalósítani, elindulni a Le Mans-i, 24 órás autóversenyen. Hálás a mögötte dolgozó csapatnak, annak a 10-15 főnek, akik ugyanúgy a versenyzés megszállottjai és tudásuk legjavát adják a cél elérése érdekében.
Levente 2020-as eredményei: a Magyar Bajnokságban, a forma autós abszolút értékelésben 2. helyen végzett, a Közép Európa Kupában 3. lett, míg az Osztrák Bajnokságban negyedik helyen ért célba.
Minden versenyzést külön rituálé előz meg, mely a jobb eredmény elérésére ösztönözi. Ilyen például, hogy csak baloldalról száll be az autóba, mindig jobb lábbal és a kesztyűt balról jobbra veszi fel. Ezek a megszokott mozdulatok fontosak számára, hogy a legideálisabb mentális állapotban induljon el a rajtkockáról. /hg/