Szollár Norbert és Lovász Róbert az autózás szerelmesei. Időt és pénzt nem kímélve fejlesztik autóikat, hogy a lehető legjobb beállításokat érjék el rajtuk és folyamatos jó teljesítményt nyújtsanak a versenypályákon.

 

Lovász Róbert magabiztosan gyűjti az első helyeket fotó: Facebook

 

Róbert 33 évvel ezelőtt kezdte a versenyzést, Norbert pedig 12 éve. A versenyzők állítása szerint ez a fajta sport eléggé igénybe veszi a pénztárcájukat, mert autójukat folyamatosan javítani, újítani kell, ám ők idejüket, pénzüket, energiájukat nem sajnálva az autóversenyzésnek szentelik életüket.

 

Szollár Norbert ritkán talál legyőzőre kategóriájában fotó: Facebook

 

Lovász hosszú évekig BMW-vel versenyzett, azonban mint mondta egy idő után már nem jelentett számára kihívást az autó, „megunta” ezért Suzukira váltott. Proto kategóriában versenyez, ahol úgynevezett épített autók szállnak küzdelembe egymással és az idővel. Szollár már 10 éve ugyanazt az autót, (ugyancsak Suzukit) nyúzza, fejleszti, szereti. A tuning kategóriában utcai gépkocsik állnak a rajtvonalhoz, ezekből próbálják meg kihozni a maximumot.

A versenyeken általában 3-5 körig tart egy futam, a verseny előtt pár nappal mutatják be a pályákat, mindössze ennyi idejük van tanulmányozni azokat, a futam napján pedig reggel gyalogosan (néhány helyen engedélyezik, hogy rollerrel, vagy kerékpárral) körbe lehet járni az útvonalat.

Az elmúlt hónapok eredményeit tekintve szép díjakat zsebeltek be versenyzőink, Róbert az egész évet tekintve összesen 10 versenyen vesz részt, melyből kettő még hátra van, Norbert pedig 9-szer állt rajthoz idén, kategóriájában 7 első és 3 abszolút első helyet sikerült szereznie.

 

Lovász abszolútban is első lett fotó: Facebook

 

Az autóversenyzők fejben is készülnek egy-egy megmérettetésre, Norbert például a pályarajzot tanulja be alaposan, hiszen a mentális felkészülés legalább annyira fontos, mint az autó felkészítése. Szerinte az egyik legnagyobb hiba a pálya eltévesztése lehet, illetve kiemelten fontosnak tartja, hogy kipihenve érkezzen a verseny helyszínére.

 

Szollár szerint fontos a mentális felkészülés is fotó: Facebook

 

Az autóversenyzés rendkívül nagy koncentrációt és gyors reagálóképességet igénylő sportág, hiszen a végső győzelem sokszor tizedmásodperceken múlik. Az Bakony-szlalom idei harmadik versenyét október 24-én rendezték, amely egyben a Dunántúl Szlalomkupa nyolcadik futama is volt. A ködös, borongós reggeli gépátvételt és nevezést követően három mért kört kellett teljesíteni a népes mezőnynek. A száradó, néhol csúszós pályán a három mért kör, legjobb két eredményét adták össze, ez adta a végleges eredményt. A farakások, ipari épületek, rakodógépek közt kialakított pálya látványos, rendkívüli hangulatot adott a száguldozó gépszörnyek versengésének. A verseny abszolút győztese Lovász Róbert lett és kategóriáját is sikerült megnyernie. Szollár Norbert a T2-es kategóriában, a dobogó legmagasabb fokára állhatott. A bajnokság végeredménye, három verseny alapján: Lovász Róbert abszolút 3. hely, proto kategória 1. hely, Szollár Norbert T2 kategória 1. hely. /hg/

 

Versenyzés az életük

| hírek, sport |