A Miniszterelnökség tájékoztatása szerint, a járványhelyzetre való tekinetettel, március 18-tól, csak előzetes időpont foglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, az okmányirodák. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre. Hangsúlyozzák, ha valaki elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, annak az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.

 

 

Megtudtuk, a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok buszai sem közlekednek ideiglenesen. Az elkészült okmányok személyes átvételére sincs az ügyfélszolgálatokon lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik. A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozzák az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát. A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében, az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén sincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen és éjjel-nappal hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek. Az online felületen ügyfélkapus azonosítás nélkül is lehet időpontot foglalni, kivételt képeznek azonban a gépjárműügyek (pl. gépjármű átírás, forgalomba helyezés stb.). /A Miniszterelnökség közleménye alapján-tl/

 

Kizárólag előzetes időpontfoglalással történik már az ügyintézés…!

| hírek |