2024/12/23

Fáklyás felvonulás, majd élőlánc a közoktatásért- elhangzottak a követelések

A közoktatás helyzetének javításáért vonultak utcára, majd alkottak élő láncot tapolcai és környékbeli pedagógusok, szülők, diákok és szimpatizánsok

A közoktatás helyzetének javításáért vonultak utcára, majd alkottak élő láncot tapolcai és környékbeli pedagógusok, szülők, diákok és szimpatizánsok pénteken az esti órákban Tapolcán.  A békés fáklyás felvonulás a gyülekező helyszínéről, a Köztársaság térről indult és a Malom-tónál ért véget, ahol a felvonulók, köztük a pedagógusok képviseletében Vigh Dorina olvasta fel a közoktatást érintő  javaslatokat és követeléseket a Baumberg Gabriella szobornál. Később élő láncot alkottak a demonstrálók és közösen elénekelték az országos tiltakozások elmaradhatatlan dalát: Mi vagyunk a Grund!

 

 

 

– Miért is vagyunk itt?- tette fel a kérdést a felvonulás fiatal pedagógus szónoka, majd meg is válaszolt a kérdésre. Elmondta,  rendszerszintű problémákkal küzd a hazai oktatás, amelybe „több pénz kellene beletennie az államnak”. Elhangzott, eszközfejlesztésre, felújításokra, rendszeres karbantartásra van szükség, mert a rendszer ezek nélkül összeomlik. A mindehhez szükséges pénzt pedig ne szülői összefogással kelljen megteremteni! A fenntartás legyen a fenntartó feladata, hiszen nem ingyenes az-az oktatás, amelyben pénzt kell fizetni a higiéniai eszközök pótlásáért, a felkészítések elősegítéséért, eszközfejlesztésekért és számos egyéb dologért- fogalmazott.

 

 

A fiatal pedagógus hangsúlyozta, a pedagógushiány igazi vesztesei a gyerekek és a jól képzett, gyakorlatias pedagógusok, akiknek jó részét elszívja a versenyszféra. – Az állam tekintse az oktatást befektetésnek a jövőbe! Szabad iskolákra, szabad tankönyvválasztásra van szükség. Ne legyen túlzott mértékben központosított az oktatás, hanem alkalmazkodjon a helyi adottságokhoz! A szakmai önállóság teljes hiányát meg kell szüntetni! A szakmai párbeszéd elhalasztása romboló hatású. Legyen több párbeszéd a szülők-pedagógusok, pedagógusok-vezetők, vezetők-felső szakmai vezetők között! Túl sok az adminisztráció, amely sok esetben a felelősség áthárításáról szól. A magyar állam teremtse meg a XXI. századi nevelés-oktatást! Vezessenek be modern szemléletet, eszközöket, módszereket!

 

 

A tehetséggondozásra, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására, oktatásfejlesztésre vegyenek fel és alkalmazzanak magas színvonalú munkát végezni képes pedagógusokat! Csökkenjenek a terhek, ne legyenek teljesíthetetlen, elavult tantervek! Az oktatási rendszer legyen képes a gyerekeket felkészíteni a jövő kihívásaira! Sok a felesleges, alig használható információ. Csökkenjen a tanulók terhelése, az óraszámokat és a tananyagot is tekintve! Esélyegyenlőséget a köznevelésben! Legyen biztosított a sajátos nevelési igényű tanulók ellátása és fejlesztése! Legyen elegendő szakember az esélyegyenlőség biztosítására! Érvényesüljenek a gyerekek és szülők jogai a köznevelésben! Az osztálylétszámok csökkentésével, a gyerekek egyéni képességeinek figyelembevétele is jobban teljesülhetne” – hangzottak el a követelések. /Töreky L./

 

 

 

 

Vélemények összegzése
Nincsenek hozzászólások

Sajnáljuk, a hozzászólási lehetőség jelenleg zárva van.