Kerülje, vagy haladjon a városban a jövő kerékpárútja?
Egy lehetséges kerékpárút kialakítását a 77-es út fejlesztésével párhuzamosan, valamint a településrendezési eszközök módosítását tűzte napirendre a város képviselő-testülete
Egy lehetséges kerékpárút kialakítását a 77-es út fejlesztésével párhuzamosan, valamint a településrendezési eszközök módosítását tűzte napirendre a város képviselő-testülete hétfői ülésén. A képviselők túlnyomó többsége azt az elképzelést támogatta, hogy inkább a városon kívül, a Déli elkerülő út mentén haladjon a jövőbeli kerékpárút.
Jelenleg több nagy kerékpárút fejlesztési elképzelés is érinti Tapolcát, ilyen a Sümeget és Tapolcát összekötő tervezett kerékpárút (Balaton-Rába Országos Kerékpárút-törzshálózatának része), a Tapolcát Szigligettel összekötő Tapolcát a balatoni kerékpárút hálózatba bekapcsoló kerékpárút beruházás, valamint a legutóbbi a 77. számú főút mentén a Veszprém és Lesencetomaj útvonal, amely szintén érinti városunkat. Ezek mellett ismert elképzelés, egy Tapolca Zalahaláp kerékpárút jövőbeli megvalósítása is. Tehát a város határaihoz a talán nem túl távoli jövőben hét bekötőúton, több kerékpárút kapcsolódhat. – Ezek a fejlesztések nem állnak meg a város határainál, a kerékpárosok úti céljai nyilvánvalóan Tapolca látványosságai lesznek, például a Fő tér, Malom-tó, Tavasbarlang. Ahhoz, hogy a kerékpáros turizmust a városba lehessen irányítani, Tapolcának belső kerékpáros hálózatra van szüksége – írja az előterjesztő, Gyarmati Tamás főépítész, aki – úgy vélekedett- a város egy nagy lehetőséget szalaszt el, ha nem támogatja a belsővárosi közlekedésbe integrált jövőbeli kerékpárutat.
Többszöri képviselő-testületi és tervezői konzultáció után a NIF Zrt. által megbízott Speciálterv Építőmérnöki Kft. három elképzelhető nyomvonalat jelölt ki a Tapolca várost érintő szakaszon. A turisztikai bizottság hat igen és két nem szavazattal a város mellett, a Déli elkerülő út mentén elhaladó kerékpárút változatot preferálta.
A testület később név szerint szavazott, ahol Dobó Zoltán, Buzás Gyula, Dr. Décsey Sándor, Pass Sándor, Puskás Ákos, Tölgyes Zsolt, Tóth Bálint igen szavazatával a város mellett haladó kerékpárutat támogatta, erre nemmel szavazott Máté Sándorné és Takács Gábor. Ők a belvárosba bevezető, a városi nevezetességeket érintő belső kerékpárút hálózat mellett voksoltak. Az ellenzők szerint, a város parkolási lehetőségeire és közlekedésére lenne negatív hatással egy városba behozott kerékpárút. Tapolca Város Önkormányzata a településrendezési eszközök módosítását is megszavazta. A településrendezési eszközök módosítása jelenleg 4 eljárás jelent: a Tapolca-Sümeg között tervezett kerékpárút, a Tapolca, 0222/1 hrsz. ingatlanon tervezett E.ON alállomás, a 2774 hrsz-ú ingatlanon lévő autóbusz-pályaudvar, a Stadion utcai terület, a Kórház, a diszeli 4012 hrsz. és egyéb területeket érintve. A dokumentációkról korábban érintett helyi szervezetekkel és a lakossággal is egyeztettek. A turisztikai bizottságon egy ellenszavazattal, testületi ülésen a végleges döntés pedig ellenszavazat nélkül született meg. A két napirend a mellékletekkel együtt megtekinthető a tapolca.hu oldalon. /Töreky L./