2025/06/24

Az „átkos” kelet és a jóléti nyugat megbecsült verdái ismét tókerülésen

Nem vesztett népszerűségéből a másodszor megrendezett "Balaton kerülő Tótúra". A nyugati és keleti oldtimer és youngtimer járművek vagy ötvenen indultak el szombaton délelőtt a déli elkerülő út parkolójából. Kebelei Ildikó főszervező felhívására az ország minden pontjáról

Nem vesztett népszerűségéből a másodszor megrendezett „Balaton kerülő Tótúra”. A nyugati és keleti oldtimer és youngtimer járművek vagy ötvenen indultak el szombaton délelőtt a déli elkerülő út parkolójából.

Kebelei Ildikó főszervező felhívására az ország minden pontjáról szebbnél szebb oldtimer és retro gépkocsik indultak útra, hogy megkerüljék a Balatont.
–  Tavaly is nagyon melegünk volt, azt reméltük, hogy idén talán kellemesebb lesz az időjárás, de most újra nagy a hőség. Ne feledjük, ezekben az autókban nincs klíma – mondta Ildikó.

A tapolcai parkolóból helyi oldtimerek is útnak indultak, mint például egy 1969-es Citroen, a szocialista blokkot képviselve pedig számos Trabant, Lada, Dácia, Skoda,  valamint néhány Mercedes, Fiat, Volvo, Volkswagen régiség is a csapattal tartott.

A legidősebb gépkocsival, egy 1958-ban gyártott Volkswagen cabrioval Győrből érkezett Papp Ferenc és családja, ők amúgy tavaly még egy Velorexel, a háromkerekű bőrös csodával vágtak neki ugyanennek az útnak. –Ez a VW egy lowlight, azaz alacsony fényű típus. 1200 darab készült belőle és mindössze 300 darab volt belőle a cabrio. Kicsit más ez az autó, mint a többi Volkswagen Karmann Ghia. Többek között különbözik a hideglevegő csatornák, a kárpit, a hátsó lámpák tekintetében is. Ezen egyébként kék a jel, a másikakon pedig fekete. Hobbi autónak használjuk, Japánban vásároltuk öt éve, azóta teljes felújításon esett át – mondta a büszke tulajdonos.

Sokan megcsodáltak egy Ferrarit is, a tűzpiros olasz sportkocsi a halimbai Fellner Tamás 40 éves gépkocsija. Ő -mint elárulta-  hétvégeken gurul a családtagokkal tavaly ősz óta. –  Kis felújítás kellett neki, de azóta, hogy kész, már kétezer kilométert mentünk vele. Négyszemélyes, családoknak készült autó. Ez volt a valaha gyártott  legolcsóbb Ferrari. Nagyon jó vezetni, kényelmes, jól gyorsul, jó az úttartása. És ami még fontos: minden alkatrész beszerezhető hozzá – hangsúlyozta. A látványos menet Szigligeten, Keszthelyen, Balatonlellén, Balatonakarattyán, Balatonakalin át vonult, menet közben még vagy 30-an csatlakoztak hozzájuk az egyes állomásokon. /tbzs/

 

Vélemények összegzése
Nincsenek hozzászólások

Sajnáljuk, a hozzászólási lehetőség jelenleg zárva van.