2025/03/15

Palacsintázva vidámabb volt az angol a Bárdosban

Évtizedes hagyománya van a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola székhelyintézményében a Palacsinta napnak. Ez a nap a Palacsinta világnapja is, ezen a tanítási napon  a  tanulók bátran lakmározhatnak a szülők által elkészített közkedvelt édességből. A

Évtizedes hagyománya van a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola székhelyintézményében a Palacsinta napnak. Ez a nap a Palacsinta világnapja is, ezen a tanítási napon  a  tanulók bátran lakmározhatnak a szülők által elkészített közkedvelt édességből. A Palacsinta nap egyébként az iskola egyik legnépszerűbb, legjobban várt házi rendezvénye, ami angolszász népi hagyományokon alapul és szorosan kötődik a tanintézményben zajló, kifejezetten eredményes emelt óraszámú angol nyelvi oktatáshoz.

A helyszínen Gál Attila igazgatóhelyettes  és Auerbach Nóra angol nyelv és irodalom szakos tanárnő tájékoztatta a Tapolcai Médiát. Megtudtuk, a szülői munkaközösség ezúttal is aktivizálta magát, voltak akik otthon elkészítették és gyermekeikkel beküldték a palacsintát, voltak akik az iskola konyhájában sürgölődtek, helyben sütve meg a finomságot. Mindez a szülőknek és az iskola alapítványának anyagi és természetesen gyakorlati segítségével valósulhatott meg.  A tanulók a Palacsinta napot megelőző hetekben kutatómunkát igénylő nyelvi feladatokat kaptak és oldottak meg a témához kapcsolódóan.  Auerbach Nóra szerint, az elvégzett projektmunka által a tanulók megismernek egy vérbeli angol népszokást, miközben nyelvi készségeik és szókincsük is fejlődik. – Ma van húshagyó kedd, a böjt kezdete. Ezen a napon a középkortól az angol háztartások felhasználták azokat az alapanyagokat, amelyeket a böjti időszakban már tilos volt, mint például a zsír és a tojás. Ma az angol iskolákban játékos feladatokat oldanak meg a gyerekek, olyanokat, amelyeket most a mi tanulóink is- árulta el a pedagógus. Hozzátette, az intézményben  emelt óraszámban tanulják a gyerekek az angolt, így tágabb lehetőségük nyílik a nyelv kulturális vonatkozásaira való kitekintésre, a nyelvi versenyekre történő  felkészülésre, illetve a  tehetséggondozás számos lehetőségének kiaknázására. Nem véletlen tehát, hogy a sikeres alap- és középfokú nyelvvizsgák száma magas a tanintézményben. Tavaly tíz középfokú komplex nyelvvizsgás tanulója volt a Bárdosnak és ugyanennyi junior nyelvvizsgás tanulóval büszkélkedhettek. A tanévre is hasonló számokat, eredményeket várnak. /Töreky L./

Vélemények összegzése
Nincsenek hozzászólások

Sajnáljuk, a hozzászólási lehetőség jelenleg zárva van.