Ma már szinte minden óvodai- , iskolai csoportban van legalább egy autista gyermek- Gyógypedagógiai konferencia a témában Tapolcán
Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények (EGYMI) idén Tapolcán tartotta éves konferenciáját. A fő téma ezúttal az autizmus, az autista spektrumzavarral élő fiatalok integrálása volt. A városi moziban napokban lezajlott eseményre közel száz integráló pedagógus, gyógypedagógus,

Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények (EGYMI) idén Tapolcán tartotta éves konferenciáját. A fő téma ezúttal az autizmus, az autista spektrumzavarral élő fiatalok integrálása volt. A városi moziban napokban lezajlott eseményre közel száz integráló pedagógus, gyógypedagógus, óvodapedagógus jött el. A rendezvény egyik előadója Dalmai Melinda gyógypedagógus, autizmus szakértő(jelölt) volt.
Balázs Ágnes Ildikó, a Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola gyógypedagógiai intézményegységének vezetője lapunk érdeklődésére elmondta, hogy a tapolcai intézményekben is az EGYMI utazó pedagógusai látják el az integrációban résztvevő autista spektrumzavarral küzdő fiatalokat. Az EGYMI feladata, hogy gyógypedagógiai témákban támogassa az érintett intézményeket és az integráló pedagógusokat. Idén azért az autizmus került fókuszba, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy ma már szinte minden intézményben van autista, az ő nevelésük pedig speciális eszköztárat, tudást, ismereteket igényel.
Dalmai Melinda gyógypedagógus, óvodapedagógus az autizmus neuroaffirmatív szemléletű megközelítéséről tartott előadást. (A neuroaffirmatív megközelítés azt jelenti, hogy nem feltételezzük, hogy mindenkinek tipikusan működik az idegrendszere. Elfogadjuk és értékeljük, hogy neurológiai értelemben is sokfélék vagyunk, és belátjuk, hogy mindenféle elmére és látásmódra szükségünk van.) A gyógypedagógus a Tapolcai Médiának elmondta, az integrációban résztvevő autisták száma az utóbbi 10 évben megnégyszereződöt, tíz éve még „csak” minden 150., már minden 36. fiatalt érint. – Ma már szinte minden óvodai-, iskolai csoportban van legalább egy autista gyermek. Ha szakszerűen, megfelelően felkészítjük őket, sokukat a munka világába is bekapcsolhatunk. Fontos a fejlesztés, a támogató közeg, illetve az, hogy a fiatal az őt érdeklő témákban kapjon képzés. – Külön öröm számomra, hogy kiváló szakemberekkel együtt készülhettem a konferenciára és megmutattuk, hogy az állami gyógypedagógiai szektor és a civil ellátás tud, akar, együtt, közösen, ugyanazon célokért dolgozni- összegezte tapasztalatait Dalmai Melinda. /Töreky L. /